Droga,prawda,życie





Jezus powiedział do swoich uczniów:
«Niech się nie trwoży serce wasze. Wierzycie w Boga? I we Mnie wierzcie! W domu Ojca mego jest mieszkań wiele. Gdyby tak nie było, to bym wam powiedział. Idę przecież przygotować wam miejsce. A gdy odejdę i przygotuję wam miejsce, przyjdę powtórnie i zabiorę was do siebie, abyście i wy byli tam, gdzie Ja jestem. Znacie drogę, dokąd Ja idę».
Odezwał się do Niego Tomasz: «Panie, nie wiemy, dokąd idziesz. Jak więc możemy znać drogę?»
Odpowiedział mu Jezus: «Ja jestem drogą i prawdą, i życiem. Nikt nie przychodzi do Ojca inaczej jak tylko przeze Mnie. Gdybyście Mnie poznali, znalibyście i mojego Ojca. Ale teraz już Go znacie i zobaczyliście».
Rzekł do Niego Filip: «Panie, pokaż nam Ojca, a to nam wystarczy».
Odpowiedział mu Jezus: «Filipie, tak długo jestem z wami, a jeszcze Mnie nie poznałeś? Kto Mnie widzi, widzi także i Ojca. Dlaczego więc mówisz: „Pokaż nam Ojca”? Czy nie wierzysz, że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie? Słów tych, które wam mówię, nie wypowiadam od siebie. To Ojciec, który trwa we Mnie, On sam dokonuje tych dzieł. Wierzcie Mi, że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie. Jeżeli zaś nie – wierzcie przynajmniej ze względu na same dzieła!
Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Kto we Mnie wierzy, będzie także dokonywał tych dzieł, których Ja dokonuję, a nawet większe od tych uczyni, bo Ja idę do Ojca».

J 14, 1-12

«Ja jestem drogą i prawdą, i życiem» - odpowiedział Jezus Tomaszowi na stawiane pytanie o drogę, którą należy iść. I za pośrednictwem Tomasza nam wszystkim.

Co oznacza, że Jezus jest naszą drogą? – to, że proponuje nam, by pójść Jego  śladami. Mówi, nam, jak to robić … Zaczyna się to tak, że do każdego  z nas mówi « Pójdź za mną». Jak do swych pierwszych uczniów. Tu się przez wieki nic nie zmienia. Jezus znajduje nas w różnych miejscach, przy różnych zajęciach, w różnym wieku,  na różnym etapie życia. Bo każdy z nas ma swoje zajęcie, jak Piotr łowienie ryb, jak Mateusz komorę celną, czyli punkt poboru opłat. Czy też miejsce, w którym się znalazł, śmieszne lub tragiczne,  jak Zacheusz na sykomorze lub jak Dyzma, ewangeliczny Dobry Łotr. Czy wreszcie realizowany właśnie  plan życia, jak stateczny Nikodem czy targany emocjami Szaweł w drodze do Damaszku.

Co oznacza że Jezus jest naszą prawdą? – to, że udziela nam z góry odpowiedzi na wszystkie pytania, te które jesteśmy w stanie zadać i te, na które na razie byśmy nawet nie wpadli. Udzielając nam odpowiedzi nie przytłacza nas, pozwala nam się powoli rozwijać, jak ziarnu, które ma swój czas wzrostu. Wie doskonale, że metodą na wzrost zboża nie jest szarpanie kłosów w górę. Akceptuje to bezwarunkowo mówiąc, że jeszcze wiele ma nam do powiedzenia, ale jeszcze nie potrafimy tego wszystkiego zrozumieć. Byśmy to, co ma nam do powiedzenia zrozumieli, posyła nam Ducha Świętego, który przemieniając i uświęcając nasze życie, pozwala nam coraz więcej odkryć i zobaczyć. To jak wychodzenie w góry- najpierw brnie się przez las, by wyjść w końcu na grań i zobaczyć te wszystkie piękne widoki

Co oznacza że Jezus jest naszym życiem? – to że na drodze, na którą nas zaprosił, byśmy żyli Jego prawdą, nie zostawia nas samych. Jest jak ten krzew winny z przypowieści, który zapewnia życiodajne soki wczepionej weń latorośli, młodemu pędowi. Byśmy w wędrówce,    na którą z Nim wyruszyliśmy nie osłabli, daje nam jako pokarm siebie samego w Chlebie Eucharystycznym. By w tej w tej wędrówce nie dręczyło nas pragnienie, Jezus zaprasza nas do skorzystania ze źródła, mówiąc, że kto jest spragniony, niech przyjdzie do Niego i pije. A woda żywa, która da będzie lepiej gasić pragnienie niż każda napotkana po drodze studnia. Ta woda jest obrazem Ducha Świętego. Coraz bliżej Pięćdziesiątnica…

Droga,Prawda, Życie 

Komentarze

Popularne posty